۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

هاآرتض:

اشتون به دنبال محدود کردن کالاهای اسرائیلی در اروپاست

اشتون به دنبال محدود کردن کالاهای اسرائیلی در اروپاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا در پایان سال 2013 میلادی محدودیت های جدیدی را برای کالاهای تولید شده در سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، "کاترین اشتون" با ارسال نامه ای به "خوزه مانوئل بارسو" رئیس کمیسیون اروپا، به وی اطلاع داد که درصدد است تا پایان سال جاری میلادی کالاهای اسرائیلی تولید شده در شهرک های صهیونیستی را برای فروش در اروپا محدود کند.

این موضوع اختصاص به کالاهایی دارد که در شهرکهایی که رژیم صهیونیستی به صورت غیر قانونی در سرزمینهای فلسطینی به ویژه شرق بیت المقدس ساخته است.

اشتون در این نامه گفته است این کار نیازمند حمایت سیاسی است و بخشهای مختلف سیاسی اتحادیه اروپا باید از این اقدام حمایت کنند.

این اقدام اشتون به دنبال اقدام هفته گذشته اتحادیه اروپا در ممنوع کردن هر نوع ارتباط با این شهرکها برای 28 عضو این اتحادیه انجام می شود.

در سال گذشته میلادی اتحادیه اروپا با محکوم کردن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس شرقی خواستار توقف آن شده بود، اما تل آویو با این درخواست مخالفت کرد که این مسئله سبب بروز تنش میان بروکسل و تل آویو شد.

از سوی دیگر اقدام جدید اشتون در حالی انجام می شود که دستور العمل هفته گذشته اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوع بودن ارتباط با شهرک های صهیونیستی سبب خشم سران تل آویو شده به طوری که برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند با این دستور العمل امکان رسیدن به توافقات جدید با اعضای اتحادیه اروپا غیر ممکن می شود.

کد خبر 2102664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha